• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası
Saat
Takvim
Hava Durumu
Anlık
Yarın
9° 3°
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi1
Bugün Toplam9
Toplam Ziyaret112709
Üyelik Girişi
Ver Elini İstanbul


Kurtalan Ekspres, bıçkın bir delikanlıyı Adana’dan Haydarpaşa Garı’na getirir. Yarıda bıraktığı sanat mektebindeki numarasından kalan lakabıyla, ‘21 Kemal’ ilk kez geldiği bu kenti alt etmeye gelmiş gibidir. Asmalı Mescit’de Büyük Balkan Oteli’ne yerleşip kirvesi Saatçi Cebbar’ı beklemeye başlar. Kirvesinin saatçi dükkânını Selami Bey’e sattığını ve parasını burada teslim alacağını sanmaktadır. Aslında alacakları para kirvenin Cevahirzade çetesini ihbar etmesinin bedelidir. Selami Bey şimdi de bu ikiliyi ortadan kaldırmak için peşlerine Hınzır ve Fahri adlı iki kanunsuzu takmıştır. Hınzır, güzel sevgilisi Türkan’ı delikanlıyı izlemesi için otele gönderir. Türkan’a düşkün bir diğer kişi de pek çok olayın altından çıkan, modaevi sahibesi Seher’dir.

Delikanlı otelde farklı kesimlerden gelen insanlar bulur: Otel sahibi Kevork, Feriköy takımına yeni transfer olmuş çapkın futbolcu Yılmaz, ıssız bir tren istasyonunda çalışmaktan bıkıp İstanbul’u görmeye gelmiş üniformalı bir demiryolu çalışanı, at yarışı müptelası Haydar, ortaoyuncu Niyazi, evlilik vaadiyle kandırılıp ortada kalakalmış Aysel... Aysel’in öyle güzel gözleri vardır ki delikanlı hemen tutulur. Ama Beyoğlu masum bir aşkın yaşanamayacağı kadar zehirli bir atmosferle kaplıdır. Yumruklar, bıçaklar ve kurşunlar uçuşur da havada ondan sonra durulur ortalık. Bundan sonra Kemal tornavidasını eline almalı, Aysel daktilosunun başına geçmeli, Küçüksu’da mı olur Kanlıca’da mı olur bir de ev tutmalı, geçinip gitmelidir.

Ver Elini İstanbul, Attila İlhan’ın kurguladığı olaylar ve diyaloglarla izleyiciyi hemen saran bir film. Senaryolarında Ali Kaptanoğlu takma adını kullanan yazarın diğer filmleri Yalnızlar Rıhtımı, Ateşten Damlalar, Rıfat Diye Biri, Şoför Nebahat ve Devlerin Öfkesi olarak sıralanabilir.



Filmde, çevredeki olaylardan etkilenmeden, otel lobisinde sürekli satranç oynayan iki adam dikkat çeker. Üstünde Feriköy formasıyla Yılmaz, satranç maçlarını ilgi duyarak izleyen yegâne otel müşterisi gibi görünür. Bu sahnelerin birinde Yılmaz, demiryolu çalışanına hitaben, ”Bunlar da böyle bir film bulmuşlar anladın mı? Sabah süvari, akşam fil derken neşelerini buluyorlar.” der. Ver Elini İstanbul, Türk sinemasında satranç öğesini kullanan belki de ilk filmdir.

Ver Elini İstanbul ile gelen bir başka yenilik onun eşcinsel temalı ilk film olarak kabul edilmesidir.


© 2013 www.erginciftci.com
Tüm Hakları Saklıdır.
Paylaş |                      Yorum Yaz - Arşiv     
949 kez okundu

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın
Beni Takip Et!

 Facebook Takip Et!

 Twitter